Sprawna obsługa klienta to jeden z najważniejszych elementów sprzedaży. Dotyczy ona każdej firmy, w której sprzedaje się towary lub oferuje dane usługi. Za taką sprawną obsługę odpowiedzialny jest pracownik, który ma bezpośredni lub pośredni (mailowy lub telefoniczny) kontakt z klientem. Od tego kontaktu wiele zależy – ma on wpływ na wyniki sprzedaży, na wizerunek firmy w oczach klientów oraz na ich zadowolenie i pozytywne wrażenia z kontaktu z usługami danej firmy. Dlatego tak ważne jest, aby specjalista w zakresie obsługi klienta był dobrze przeszkolony. Służą do tego m.in. szkolenia w zakresie sprawnej i efektywnej obsługi klienta.
Co dają szkolenia z obsługi klienta
Szkolenie z obsługi klienta to forma szkoleń skierowanych do pracowników firm lub ich działów zajmujących się obsługą klienta. Dzięki przeszkoleniu pracownika w taki sposób firma zyskuje podwyższoną jakość obsługi klientów, możliwość łatwego rozwiązywania trudnych sytuacji w czasie obsługi klientów, wzrost zadowolenia klientów i mniejszą ilość reklamacji, a także podniesienie pozytywnego wizerunku własnej firmy. Szkolenie także daje wiele korzyści osobie, która w nim uczestniczy. Jest to m.in. podniesienie kwalifikacji i umiejętności obsługi, podniesienie umiejętności efektywnej komunikacji i unikania trudnych rozmów oraz skuteczne reagowanie w trudnych sytuacjach czy umiejętne reagowanie na krytykę i atak.
Szkolenie obsługa klienta w praktyce
Wśród dostępnych szkoleń w zakresie obsługi klienta można wymienić różne ich rodzaje skierowane do konkretnych pracowników lub dające umiejętności skupione na jednym lub wielu zagadnieniach. Są to na przykład szkolenia z obsługi klienta w administracji publicznej, z profesjonalnej obsługi klienta, w zakresie pozyskiwania nowych klientów a także z obsługi trudnego klienta. Ponadto na takich szkoleniach można nabyć cenną wiedzę w zakresie efektywnej pracy telemarketera, w zakresie sytuacji konfliktowych oraz panowania nad emocjami a także w zakresie sprawnej i pozytywnej komunikacji w procesie sprzedaży.
Nazwa firmy szkoleniowej | Nazwa szkolenia | Cena |
eduPartners | Profesjonalna obsługa Klienta i techniki sprzedaży | 1350zł |
HILLWAY Training&Consulting | Profesjonalna Obsługa Klienta w kontakcie telefonicznym | 1200zł |
KM Studio | Szkolenie Obsługa klienta | 1190zł |
Maciołek&Wspólnicy | Szkolenie obsługa tzw. trudnego klienta | 1190zł |
4GROW | Profesjonalna obsługa Klienta | 878zł |